Çam fıstığı bitki kökenli bir besindir. Günlük hayatta sıkça tüketilen çam fıstığı içerisinde esansiyal mineraller, vitaminler ve kandaki kolesterol seviyesini düşürmede faydalı olan kalp dostu tekli doymamış asitlerin önemli bir kaynağıdır. Sağlık açısından bir çok etkisi bulunan çam fıstığının faydaları ise saymakla bitmiyor… İçerdiği yüksek miktardaki mineral ve vitaminlerle genel sağlığınıza büyük fayda sağlar. Çam fıstıkları, vücudunuza enerji vermek için seçebileceğiniz sağlıklı bir yemiştir. Bir avuç dolusu çam fıstığı yemek, bütün gün boyunca size yüksek enerji sağlar. Çam fıstıkları mükemmel bir doymamış yağ deposudur ve kandaki kolestrol seviyesini düşürmeye yardımcı olur. Düzenli çam fıstığı tüketimi, kandaki iyi kolestrolü arttırarak, kötü kolestrol seviyesini düşürür. İçerdiği oleik asit sayesinde ise, karaciğeri destekleyerek, vücuttaki trigliseritleri atmasını sağlar. Ayrıca, sağlıklı bir kan lipit profili oluşturarak, atar damar hastalıklarını ve felci önler.

 

ÇAM FISTIĞININ FAYDALARI NELERDİR?

Çam fıstığı bol protein ve mineral içerir.

100 gram çam fıstığı içeriğinde yaklaşık olarak 45 gram yağ, 31 gram protein, 5 gram karbonhidratla vitaminler, mineraller ve su yer alır.

Akciğer hastalıklarında, verem, grip, soğuk algınlığı, nefes darlığı, bronşit, astım, öksürük, göğsü yumuşatma, balgam sökme sorunlarında faydalı etkileri vardır.

C vitamini, B1 vitamini ve B2 vitamini en çok yer alan vitaminlerdir.

Resveratrol içeren fıstık ve fıstık türleri nitrik oksit üretiminin artmasını sağlayarak kalp ritimlerini düzenler. Bu sayede kalp krizi ve inme riski en aza indirgenmiş olur.

Çam fıstığında, doymamış yağ asitlerinden oleik asit ve linoleik asit; doymuş yağ asitlerinden de, palmitik asit ve stearik asit yer almaktadır.

Çam fıstığındaki linoleik asit, vücutta meydana gelmesi olası birçok zehire karşı panzehir niteliği taşır.

Çam fıstığıyla alınan linolenik asit vücutta, gamma linolenik asite (GLA) dönüştürülür. Daha sonra, hücre fonksiyonlarının düzenlenmesinde hayatî öneme sahip prostaglandinlere dönüşürler.

Tüberküloz ve aneminin gelişmesini önlemeye yardımcıdır.

Siroz , onikiparmak bağırsağı, mide, damar tıkanıklığı gibi sorunlarda yararlıdır.

Omega–3, omega–6, B vitamini, E vitamini, karoten, demir, çinko, potasyum manganez, fosfor içerir.

Vücutta romatizmal ağrılarda, siyatik, bel ağrısı, sırt ağrısı ve mafsal ağrılarını iyi gelmektedir.

Safra kesesinin sağlığının korunmasında büyük etkisi olan fıstık, safra kesesinde meydana gelebilecek olası taş oluşumlarının da önüne geçmektedir. Safra kesesinin sağlığı için günde dört adet haftada 2 avuç tüketebilirsiniz.

Çam fıstığı, kabuklu ya da kabuksuz biçimde satılır.

Fıstık çamı, kara çam, kızıl çam , halep çamı ve sarı çam ülkemizde yetişen çam türleridir.

Çam Fıstığı Yararları

ÇAM FISTIĞI NASIL TÜKETİLMELİDİR?

Fıstık çamlarından toplanan kozalakların içinden çıkan çam fıstığını ayırmak için çektiğiniz zahmete değer. Toplanan kozalaklar harmanlarda bekletilir. Kurudukça ağzını açan kozalakların içinden fıstıklar özenle ayrılır. Çam fıstığı genelde kavrulduktan sonra kullanılır.

Çam fıstığı balla macun yapılıp yenirse vücuda kuvvet verir ve cinsel gücü arttırır. Dövülüp çorbası hazırlanarak içilirse doğumu kolaylaştırır. Yer Fıstığı ile birlikte yenirse mideyi kuvvetlendirir.

Tüm dünyada severek tüketilen besinlerden biridir. Dünyanın pek çok ülkesinde et, balık, salata ve sebze yemeklerine sık sık eklenir veya ekmek pişirilirken kullanılır.

BESİN DEĞERİ

Porsiyon Miktarı: 100 g

Kalori (kcal): 673
Toplam yağ: 68 g
Kolesterol: 0 mg
Sodyum: 2 mg
Potasyum: 597 mg
Karbonhidrat: 13 g
Diyet lifi: 3,7 g
Şeker: 3,6 g
Protein: 14 g
A vitamini: 29 IU
C vitamini: 0,8 mg
Kalsiyum: 16 mg
Demir: 5,5 mg
D vitamini: 0 IU
Piridoksin: 0,1 mg
B12 vitamini: 0 µg
Magnezyum: 251 mg

 

Kalp ve Damar Sağlığını Güçlendirir

Çam fıstıkları mükemmel bir doymamış yağ deposudur ve kandaki kolestrol seviyesini düşürmeye yardımcı olur. Düzenli çam fıstığı tüketimi, kandaki iyi kolestrolü arttırarak, kötü kolestrol seviyesini düşürür. İçerdiği oleik asit sayesinde ise, karaciğeri destekleyerek, vücuttaki trigliseritleri atmasını sağlar. Ayrıca, sağlıklı bir kan lipit profili oluşturarak, atar damar hastalıklarını ve felci önler.

Enerjiyi Arttırır

İçerdiği doymamış yağlar, demir, protein gibi içerikleri sayesinde çam fıstığı, enerji seviyelerini sağlıklı olarak arttırır. Ayrıca magnezyum seviyesi bakımındanda zengindir ve bu mineral eksikliği sonucunda oluşan halsizlik sorununu önler.

Çam fıstıkları, ayrıca vücutta doku yapımı ve yenilenmesinde görev alarak da halsizliği önler. Bu yemişlerin içerdiği protein, vücuda alınan yakıtların daha yavaş yakılmasını sağlayarak, vücuttaki enerjinin çok daha uzun sürmesine yardımcı olur.

Göz Sağlığını Güçlendirir

Çam fıstıkları, gözler için çok faydalı olan beta karoten ve antioksidanlar içerir. İçerdiği lutein sayesinde ise gözleri ultraviyole ışınlardan koruyarak, maküler hasar görmelerini önler. Ayrıca yaşlanma nedeniyle göz bozulması sorununu da geciktirir.

Cilt ve Saça İyi Gelir

Çam fıstığı içerisinde bulunan birçok gerekli mineral, vitamin ve antioksidanlar, cilt sağlığı için çok faydalıdır. E vitamini ve antioksidanlar, yaşlanma sürecini yavaşlatırlar. Ayrıca, iltihap önleyici özellikleri sayesinde, çok hassas ciltler için bile uygundur. Cilde bakım yapar ve birçok yaygın sorundan cildi korur. Bunlara ek olarak, cilt üzerinde oldukça nemlendirici bir etki sağlar.

Çam fıstıkları mükemmel bir E vitamini kaynağıdır. Bu da saç büyümesini geliştirir. Ayrıca, saç derisini sağlıklı tutar. Saç dökülmesi veya saç incelmesi yaşayan insanlara, çam fıstığı şiddetle önerilmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir