D (2)

ÇİLEK

Yazın yaklaştığının en güzel habercilerinden olan çilek raflarda yerini aldı bile. Gelin bu benzersiz meyvenin diğer faydalarına da kısaca göz atalım:

  • Güneşin olumsuz etkilerine karşı savaşır.
  • Hücrelerimizi serbest radikaller ve diğer kanserojenlerden korur.
  • Bağışıklık sistemimizin de güçlenmesine yardımcıdır.
  • İçerdiği polifenoller LDL oksidasyonunu ve kardiyovasküler hastalıkların görülme riskini azaltır.
  • Haftada 3 öğün çilek tüketen kadınlarda kalp krizi riskinin %32’ye kadar azaldığı yönünde araştırma sonuçlarına mevcuttur.
  • Romatoid artrit, gut gibi hastalıklarda meydana gelen yangıları azaltır ve idrar söktürücü etki gösterir.
  • Özellikle aşırı alkol alarak karaciğerini yormuş kişilerin, 3 gün çilek kürü yaparak karaciğerlerini dinlendirmeleri önerilmektedir.
  • Bir kap çilekte, günlük C vitamini ihtiyacının %113’ü bulunur. Bu da kış aylarının portakalının yerini yaz aylarında çilek aldığını gösteriyor.

Çilek bazı kişilerde alerji yapabilir. Çilek tükettiğinde kaşıntı veya deri döküntüsü etkisi görülen kişilerin bu meyveden uzak durması önemlidir.

Diyabet hastaları genelde tatlı tadı nedeniyle genellikle bu meyveden uzak durmayı tercih ederlerse de, çileğin glisemik endeksi nispeten düşüktür. Yani kan şekerini korkulduğu gibi hızla yükseltmez. Bir kase çilek her zaman sağlıklı bir atıştırmalık olabilir. Enerjisi göz önünde bulundurularak tüketilmesinde tabii ki fayda var. 8 adet iri çileğin 1 porsiyon meyve ile eşdeğer olduğunu düşünebilirsiniz.

Boy Total (kg)
Vitamin A 60 İ.U.
Tiamin 0,03 mg
C vitamini 60 mg .
Kalsiyum 28 mg .
Fosfor 27 mg .
Potasyum 220 mg .
Karbonhidratlar 8,3 gr.
Kalori  37
D (1)

KİRAZ

Yaz mevsiminin vazgeçilmez meyvelerinden kiraz, adeta şifa deposu… Sağlığa birçok faydası olan kiraz cinsel sorun yaşayanların da yüzünü güldürüyor…

Kiraz, C, A, K vitaminleri ile fosfor, demir ve kalsiyum gibi mineraller bakımından iyi bir kaynağa sahip. Uzmanlar, sindirim sorunu yaşayanlara kiraz tüketmelerini önerirken; diğer yararlarını da şöyle sıralıyor.

Kirazın faydaları:

-Antioksidan etkisiyle kansere karşı koruma sağlar.
-Kalp ve damar sağlığını korur.
-Hafıza sorunlarını giderir.
-Nörolojik hastalıkların görülme riskini azaltır.
-Diyabet riskini düşürür.
-Cildi korur, yaşlanma belirtilerini geciktirir.
-Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklardan korur.
-Yatmadan birkaç saat önce kiraz yerseniz eksik melatonin tamamlanır ve uykuya geçiş kolaylaşır.
Kirazın sadece kendisi değil, sapı da çok faydalı… Çöpe attığınız kira sapını kaynatıp, çayını yaparsanız sağlığınız açısından oldukça olumlu geri dönüşler alabilirsiniz.

 

 

Besin Değeri 100 gramda % Günlük Değer *
Kalori 63 kcal % 3.1
Karbonhidrat 22.1 g % 7.4
     Lif 2.1 g % 8.4
Protein 1.1 g % 2.1
Yağ 0.2 g % 0.3
     Kolesterol 0.0 mg % 0.0
A Vitamini 64.0 IU % 1.3
C Vitamini 7.0 mg % 11.7
Potasyum 222.0 mg % 6.3
Kalsiyum 13.0 mg % 1.3
Demir 0.4 mg % 2.0
FOTOĞRAFLAR